Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Hanya Bogel Menuju Tuhan



KUALA LUMPUR, 1 JULAI 2011: Pelakon, Zahiril Adzim percaya dirinya dan semua umat Islam yang lain hanya akan berada dalam keadaan 'bogel' menuju Tuhan bila saat seseorang itu untuk kembali kepadaNya tiba kelak.



Namun semua pemahaman itu telah diterjemahkan oleh Zahiril Adzim menerusi penulisan serta nukilannnya yang dihasilkan dalam sebuah buku berjudul Bogel Menuju Tuhan.
Mempuyai bakat terpendam dalam bidang penulisan dan puisi, Zahirl Adzim berkata, dia tergerak untuk menghasilkan buku tersebut hanya setelah menerima permintaan daripada peminat dan pengikut blog miliknya.

"Sebenarnya saya memang suka menulis dan menghasilkan puisi sejak tahun 2008 iaitu sejak saya menulis blog. Bogel Menuju Tuhan adalah salah satu tajuk dalam catatan yang saya tulis di blog satu masa dahulu.

"Jangan salah faham, bogel yang saya maksudkan d isini adaIah sama seperti kita dilahirkan dalam keadaan yang bogel dan saya percaya kita semua juga akan kembali kepadaNya tanpa ada seurat benang pun dan yang ada hanyalah iman yang kita pegang.

"Selain itu apa yang saya gambarkan adalah dalam setiap perjalanan kehidupan manusia pasti tidak terlepas akan dugaan Tuhan serta tidak adalah manusia yang tidak akan menempuh satu tempoh kesakitan, penuh perit dan pedih dalam hidupnya.

"Apa yang boleh saya simpulkan, buku ini adalah satu antalogi catatan dan puisi, sewaktu saya berada dalam hari-hari kesulitan sebelum dikenali sebagai pelakon " jelas Zahiril mengenai tajuk buku itu yang dianggap mampu menimbulkan kontroversi.

Apa yang pasti, isi naskhah yang terdapat dalam bukunya adalah sebahagiannya terdiri daripada tulisannya di blognya zahiriladzim.blogspot.com dan sebahagiannya adalah kemasukan atau bab yang baru dihasilkan dan tidak pernah disiarkan di mana-mana pun sebelum ini.

Jelas tunang kepada Shera Ayob lagi, dia tidak mempunyai sebarang niat untuk menimbulkan sebarang kontroversi dengan tajuk bukunya bagi menarik minat pembaca tetapi hanya sekadar mahu berkongsi rasa bersama orang lain.

"Terpulanglah kepada orang untuk menilai. Tapi jangan membuat tafsiaran sebelum membaca isi kandungannya. Namun dari setiap penilaian yang orang buat itu, ianya secara tidak langsung telah melambangkan keperibadian mereka.

"Cuma saya nak beritahu, apa yang saya tulis dalam buku ini adalah sebahagiannya berkaitan dengan diri saya dan sebahagianya pula mengenai gejala sosial dan isu remaja. Selebihnya, ia mengisahkan mengenai pengalaman saya sebegai seorang remaja.

"Terus-terang saya memang minat menulis dan saya akan hanya ,menulis jika ada masa terluang. Saya harap orang ramai dapat menerima tulisan saya ini," katanya ketika dihubungi oleh portal murai.com.my

Buku Bogel Menuju Tuhan terbitan Merpati Jingga Sdn. Bhd yang setebal 108 muka surat ini hanya dijual dengan harga RM30 dan ianya boleh didapati secara online menerusi laman web www.tokobuku.photopages.com



sumber berita : kredit to murai.com.my


Catat Ulasan for "Hanya Bogel Menuju Tuhan"